Alternatívne riešenie sporov

Informácia o alternatívnom riešení sporov

 

Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. (Slovenská obchodná inšpekcia, www.SOI.sk ) alebo iné subjekty zaoísané do zoznamu subjektov pre alternatívne rAiešenie sporov, ktorý vedie Ministerstvo hospodárstva SR. V prípadne cezhraničného sporu má spotrebiteľ právo obrátiť sa na Európske spotrebiteľské centrum (www-esc-sr.sk), ktoré mu poskytne adresu na doručovanie, elektronickú adresu alebo telefónne číslo na subjekt alternatívneho riešenia sporov, ktorý je príslušný na riešenie jeho sporu.

1